ΡΟΔΟΠΑΡΕΑ

 

Γράψε την πρώτη Aξιολόγηση

Η ροδοπαρέα – Το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον

Όταν το 1992 άνοιξε για πρώτη φορά ο Παιδικός Σταθμός η «Η Ροδοπαρέα » στο Περιστέρι είχε αρχίσει να γίνεται αντιληπτή στην ελληνική οικογένεια η αναγκαιότητα της προσχολικής εκπαίδευσης.
Από την πρώτη ημέρα της λειτουργίας μας το όραμά μου ήταν να δημιουργήσω ένα χώρο όπου τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς να συνυπάρχουν σε ένα κλίμα συνεργασίας , επικοινωνίας , εμπιστοσύνης και σεβασμό, για έναν κοινό σκοπό, να φτιάξουμε «ΠΑΙΔΙΑ ΧΑΡΟΥΜΕΝΑ ΚΑΙ ΕYΤΥΧΙΣΜΕΝΑ».

Σήμερα κάποια αρκετά χρόνια μετά εκείνο που παραμένει σταθερό είναι η αγάπη, η φροντίδα και το προσωπικό ενδιαφέρον για το κάθε παιδί ξεχωριστά. Οι γνώσεις, η πρωτοπορία και η εξέλιξη συνδυασμένη όμως πάντοτε με την παράδοση και την εμπειρία έχουν συμβάλει στην επιτυχημένη διαχρονική πορεία της «Ροδοπαρέας».

Μία πορεία πραγματικά ποιοτική σε έναν τομέα όπου η ανάπτυξη ήταν κατά κανόνα μόνο ποσοτική και του οποίου η σημασία για την εξελικτική πορεία του παιδιού, είτε συχνά υποτιμάται, είτε θεωρείται «αναγκαίο κακό», προκειμένου να καλυφθούν μερικές ώρες κατά τις οποίες «κάποιος πρέπει να προσέχει το παιδί». Αντιστοίχως και η μελλοντική πορεία της «Ροδοπαρέας» προδιαγράφεται εξίσου θετική καθώς στηρίζεται σε πλέον σύγχρονες παιδαγωγικές θεωρίες.

Σκοπός της είναι να δώσεις τις πρώτες και άκρως σημαντικές βάσεις στην πυραμίδα της εκπαίδευσης.

Στο σχολείο μας τα παιδιά μαθαίνουν

τι σημαίνει φιλία, σεβασμός, αλληλεγγύη
ότι ο εαυτός τους δεν είναι τελικά το κέντρο του κόσμου
κανόνες
να αυτοεξυπηρετούνται
να παίρνουν και να δίνουν
να κατανοούν τον κόσμο που τα περιβάλλει

να προστατεύουν τον εαυτό τους, να τον σέβονται αλλά ταυτόχρονα να σέβονται και τον κόσμο που τα περιβάλλει
να αγαπιούνται εκτός των οικείων τους
τι σημαίνει ανεξαρτητοποίηση
να αγαπήσουν τη γνώση
να έρθουν σε επαφή με διάφορα υλικά με τα οποία θα δημιουργούν με οδηγό τη φαντασία τους
να διευρύνουν την κοινωνικότητα τους
την συνεισφορά και θα μάθουν να μοιράζονται
τη βελτίωση του λόγου τους και τη διεύρυνση του γνωστικού τους πεδίου

Τα πλεονεκτήματα μας:

Διοργάνωση και παρουσίαση θεατρικών παραστάσεων από τα ίδια τα παιδιά.

Η θεατρική παράσταση, στην οποία πρωταγωνιστούν όλοι οι μαθητές κάθε τμήματος, αξιοποιείται από όλες τις παιδαγωγούς.

Στόχος είναι:

να μάθουν τα νήπια πως υλοποιείται μία θεατρική παράσταση από την αρχή ως το τέλος (σκηνικά, ροή έργου, εναλλαγή σκηνικών, μουσική επένδυση, φωτισμός, μικρόφωνο, σκηνοθεσία)
να εφαρμόσουν στην πράξη όλες τις αρχές, που διέπουν κάθε ομαδική εργασία (υπομονή, συνεργασία, αλληλεγγύη, συγκέντρωση και πειθαρχία στη ροή του έργου κλπ.)
να εκτεθούν στο κοινό ξεπερνώντας φόβους και ανασφάλειες και αποκτώντας έτσι αυτοπεποίθηση.